16 травня 2024 року члени асоціації імпортерів та дистриб'юторів автокомпонентів провели щорічні Загальні Збори. Під час жвавої тригодинної дискусії учасники АІДА обговорили з представниками Мінінфраструктури та Офісу бізнес омбудсмена найбільш болючі питання для ринку автозапчастин, а також послікувалися з колегами та підсумували діяльність асоціації за минулий рік.
 
В рамках Загальних Зборів АІДА відбулася онлайн-конференція «Взаємодія бізнесу та держави щодо вирішення проблемних питань незалежного ринку автозапчастин». Від представників держави участь у конференції взяли Руслан Кириченко, заступник начальника відділу технічного регулювання на транспорті Мінінфраструктури, Костянтин Жаров, начальник ЦОВ ДП "ДержавтотрансНДІпроект",  Юрій Шкуротяний, начальник ВОВЧ ДП "ДержавтотрансНДІпроект" та Марія Козленко, інспекторка Ради бізнес омбудсмена.
 
На конференції обговорили такі питання:
 
1. Проблеми сертифікації автозапчастин в Україні.
2. Напрямки співробітництва бізнесу з Радою бізнес омбудсмена в Україні.
 
Учасники зустрічі обмінялися думками щодо проблемних питань на незалежному ринку автозапчастин та обговорили подальші кроки з їх врегулювання. Зокрема, домовилися про співпрацю з Мініфраструктури у розробці нового Технічного регламенту на заміну чинному Наказу Мінінфраструктури від 17.08.2012 року № 521, а також розглянули способи взаємодії з радою бізнес омбудсмена щодо вирішення спорів компаній з контролюючими органами.
 
В рамках офіційної частини Загальних Зборів, генеральний директор АІДА, Вікторія Черкач звітувала про діяльність асоціації у 2023 році - 1 кварталі 2024 року. Вона відзначила, що важливим досягненням усієї бізнес-спільноти стало недопущення запровадження кримінальної відповідальності за помилки, допущені при заповненні вантажно-митних декларацій. Завдяки спільним зусиллям бизнес-асоціацій вдалося перешкодити намірам влади прийняти скандальний законопроект №5420 "щодо криміналізації товарної контрабанди" у пропонованій редакції. 
 
Учасники Загальних Зборів обговорили питання розширення конкуренції на ринку технічного обслуговування транспортних засобів. Директорка АІДА інформувала про кроки, що були здійснені асоціацією  у питанні надання доступу неавторизованим СТО до технічної інформації про автомобіль та надання їм права здійснювати технічне обслуговування та ремонт «гарантійних автомобілів». Олег Варварський, керівник компанії Еліт Україна і член Правління АІДА, розповів про результати зустрічі з представниками автовиробників в рамках Європейської бізнес асоціації та зазначив, що наразі не вбачається за доцільне проводити діалог на майданчику ЄБА. Учасники Зборів вирішили продовжувати комунікацію АІДА з державними органами з метою імплементації в законодавство України норм Регламенту Комісії (ЄС) No 461/2010 від 27 травня 2010 року про застосування пункту 3 статті 101 Договору про функціонування Європейського Союзу до категорії вертикальних угод та узгоджених дій в автомобільній галузі.
 
Вікторія Черкач також інформувала учасників Зборів про підсумки конференції Української ради бізнесу «Відновлення України - економічний та інституційний аспект», за участі народних депутатів та представників Мінекономіки. Вона зазначила, що на конференції підняла питання необхідності віднесення сфери автотранспорту до критичної інфраструктури, а також запровадження можливості бронювання мінімальної кількості персоналу для забезпечення критичної кількості штатного розпису кожного регіонального підрозділу компанії. Натомість, Сергій Сметанко, директор Департаменту економіки безпеки і оборони Мінекономіки, повідомив, що розглядається модель бронювання усіх працівників незалежно від військо-облікової спеціальності, з можливістю розбронювання спеціалістів, які мають дефіцитну спеціальність. 
 
Учасники Загальних Зборів АІДА затвердили Стратегічний план діяльності асоціації на наступні 5 років та визначили основні напрями роботи АІДА на 2024 - 2025.
 

Основні напрямки роботи АІДА на 2024-2025

  1. Сприяння скасуванню процедури повторної сертифікації автозапчастнин в Україні. Визнання в Україні сертифікатів типу обладнання, виданих компетентним органом будь - якої Договірної Сторони Женевської Угоди 1958 або держави - члена Європейського Союзу, та  визнання маркування знаком офіційного затвердження типу нанесеного відповідно до вимог Женевської Угоди 1958 року або директив та регламентів Європейського Союзу.
  2. Спряння прискоренню гармонізації системи технічного регулювання України з європейською та укладання Угоди про оцінку відповідності та прийнятність промислової продукції (АСАА). Визнання в Україні європейських декларацій відповідності технічним регламентам та європейського маркування СЕ на товарах.
  3. Сприяння гармонізації законодавства України із законодавством ЄС щодо запровадження рівних умов конкуренції в автомобільній сфері. Надання доступу незалежним станціям технічного обслуговування до ремонту нових транспортних засобів та до технічної інформації про автомобіль.
  4. Сприяння гармонізації митного та екологічного законодавства України із законодавтсвом ЄС у питанні використання агрегатів після промислового відновлення.
  5. Сприяння розширенню підстав для бронювання працівників сфери торгівлі автозапчастинами та обслуговування транспортних засобів з метою збереження трудового потенціалу.
 
Члени АІДА також відзначили важливу роль асоціації як майданчика для спілкування між учасниками ринку та вирішили провести чергову неформальну зустріч влітку цього року.