Державна податкова служба не підтримує пропозицію народних депутатів відтермінувати фіскалізацію суб'єктів підприємницької діяльності ще на рік. Про це зазначив Олексій Любченко на зустрічі з керівниками бізнес-асоціацій членів Українська Рада бізнесу.
 
04 листопада відбулася онлайн-зустріч представників бізнес-асоціацій – членів Української Ради Бізнесу – із Головою Державної податкової служби України Олексієм Любченком, його заступниками Наталією Калєніченко та Євгеном Олійниковим. Під час заходу розглядалися, зокрема, питання сфери застосування реєстраторів розрахункових операцій, переваги та недоліки законопроектів щодо змін у застосуванні РРО, результати впровадження програмних РРО, функціонування системи моніторингу ризиків при реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування.
 
Представники бізнес-асоціацій висловили свою стурбованість ймовірністю відтермінування фіскалізації до 2022 року. На їхню думку, повна фіскалізація 2-ї та 3-ї групи спрощеної системи оподаткування повинна бути замінена на фіскалізацію торгівлі ризиковими категоріями товарів та запрацювати з 01 січня 2021.
 
Генеральний директор АІДА Вікторія Черкач акцентувала увагу на тому, що ринок автозапчастин очікував фіскалізацію сфери з січня 2021 і відтермінування її ще на рік, а ймовірно і не на один рік, є дуже небезпечним кроком. Не менш важливим для сфери торгівлі автозапчастинами є наскрізна фіскалізація 1-4 груп ФОПів. Згідно норм законодавства, що має набрати чинність, платники єдиного податку 1 групи спрощеної системи оподаткування, а це торгівля на ринках, будуть звільнені від обов’язку використання РРО. На сьогодні на авторинках реалізується до 40% автозапчастин, з яких 2/3 це «товарна контрабанда» та контрафакт. Відсутність обов’язку продавати автозапчастини на ринках з використанням РРО призведе до зростання такого каналу реалізації нелегально ввезених товарів. Таким чином, фіскалізація не досягне поставленої мети. Читати повністю
 

Відсутність технічного огляду разом із присутністю на ринку великої кількості контрафактних товарів часто призводить до фатальних наслідків. За даними Нацполіції, у 2019 році сталося 326 аварій, причинами яких стали технічні несправності автомобіля. Тобто, майже кожного дня стається ДТП через поломку транспортного засобу.

 
Про це йшлося на брифінгу АІДА "Нелегальний ринок автозапчастин. Загрози для економіки та споживача", що відбувся 29 жовтня в Укрінформі. Учасниками заходу виступили Вікторія Черкач - генеральний директор Асоціації імпортерів та дистриб'юторів автокомпонентів (АІДА); Тетяна Шальман - директор "Інституту споживчого права" Всеукраїнської громадської організації "Союз споживачів України"; Віталій Бульда - генеральний директор компанії Bosch Ukraine, модератор - Лілія Вашатко.
 
Спікери заходу акцентували увагу на тому, що транспортний засіб повинен бути безпечним не лише для споживача, але й для оточуючих тому питання якості автозапчастин, що встановлюються під час ремонту авто, є першочерговим. Однак низька купівельна спроможність пересічного українського споживача сприяє зростанню пропозиції дешевого товару, де за низькою ціною часто криється не низька собівартість виробництва цього товару, а низька якість і сумнівне походження.
 
Вікторія Черкач, зазначила, що офіційні виробники та імпортери автокомпонентів вкрай стурбовані негативною ситуацією на ринку, де високий обсяг нелегальних, а часто і контрафактних товарів, та низький рівень захисту прав споживачів. За оцінками АІДА доля тіні на ринку автокомпонентів становить щонайменше 15–20%, а в найбільш масовій групі автозапчастин наближається до 50%.
Торговці нелегально ввезених товарів не видають фіскальних чеків, тому через відсутність даних для ідентифікації продавця Держпроспоживслужба навіть не вправі ініціювати перевірку. Таким чином, в разі придбання неякісних або фальсифікованих автозапчастин споживач залишається один на один зі своєю проблемою. Читати повністю